Публикувано от Dnevnik.bg
Сред топ желанията на българските картодържатели са покупката на нов дом, ваканция мечта, ремонт на жилището. Това показват данни от проучването MasterIndex Bulgaria 2011, поръчано от MasterCard Europe за трети път в България.
Изследването е проведено през тази година сред 800 активни картодържатели, представителна извадка за градското население на възраст от 18 до 64 години. Резултатите от изследването за тази година в сравнение с миналогодишните показват, че желанията на българите не са се променили. Така една пета от отговорилите (20%) биха похарчили 20 000 евро за нов дом, 15% биха похарчили такава сума за ваканцията мечта, а 14% - за ремонт на жилището си.
В сравнение с резултатите от миналогодишния MasterIndex мечтите на българите не са се променили – през 2010 г. 19% от тях са посочили, че мечтаят за нов дом, 17% - за мечтаната ваканция, а 10% - за обновяване на дома си. Жените мечтаят значително повече за ваканция – 18%, спрямо 12% от мъжете.
Резултатите от изследването показват също, че след веригите супермаркети и магазините за дрехи туристическите агенции се класират на трето място като предпочитани организации за използване на специални отстъпки. Този отговор посочват 24% от участвалите в проучването, а 10% заявяват, че биха се радвали да имат разплащателна карта, даваща отстъпки в някоя авиокомпания.
Предпочитанията към туристически агенции като организации, в които да получават специални отстъпки, нарастват с повишаването на социалния статус на отговорилите. Заможните българи в сравнение с хората с по-нисък социален статус са значително по-малко (5%) спрямо тези, които заявяват, че не желаят да имат карта, даваща им специални отстъпки в дадена организация.
Освен това проучването MasterIndex Bulgaria показва, че с нарастването на възрастта българите пътуват все по-малко. Във възрастовата група от 35 до 44 години има висок процент на хората, които пътуват в чужбина веднъж годишно (17%), но по-нисък процент на тези, които пътуват два пъти годишно (10%). По отношение на хората, които пътуват два пъти годишно, има по-висок процент на тези от София (19%) и само 9% от живеещите в Северна България.
Банкови карти за покупки при пътуване в чужбина използват 24% от хората, които пътуват извън граница веднъж на три месеца, докато при тези, които пътуват веднъж годишно, делът им е 32% от картодържателите. Противоположно на резултатите от изследването през миналата година, когато по-възрастните българи са предпочитали да плащат в брой, когато са в чужбина, сега това са хората на възраст между 18 и 24 години.
Картодържателите от региона на София са най-активните потребители на разплащателни карти, когато са в чужбина, като 12% от тях заявяват, че ползват карти заедно с други средства.
- Освен че намаляват, кредитите и поскъпват
- Застраховки с уловки
- Кредитите - по-малко и по-лоши
- Годината започна със спад в кредитирането и увеличение на спестяванията
- Любомир Христов: Банките да изчисляват, а не да определят лихвите
- Бум на фирми за бързи кредити
- Кредити на географски принцип
- Българите все повече бавят плащания и на заеми, и на битови сметки
- Животът поскъпва с 3.5% до ноември
- Saxo Bank: Губи ли Китай своето конкурентно предимство?
- Saxo Bank: ЕС продължава да отсрочва проблемите, без да ги решава
- Затегнатото банково кредитиране - основен проблем пред сливанията и придобиванията
- Потребителското кредитиране отново се свива
- Дълговете не са основна причина, но са последната капка, която убива фирмите
- Фиксирана мода при лихвите по ипотечните кредити
- МВФ и Raiffeisen очакват под 3% ръст на българската икономика за тази година
- Raiffeisen: Икономиките в Централна и Източна Европа ще нараснат с 2.3% през следващата година
- Нов дом и ваканция мечта са сред топ желанията на картодържателите у нас
- Малкият бизнес у нас с най-труден достъп до заеми
- Банките включват все по клиентски ориентирани похвати в предлагането