Новини
Банка ДСК е номер едно по познаваемост на марката и ползваемост на нейните услуги
Банка ДСК се разпознава от 77% от хората в България и е първата банка у нас, за която спонтанно се сещат 38% от всички анкетирани /запитани/. Общо 13 имена на банки са познати на повече от половината население в страната на възраст между 15 и 64 години, съобщиха от банката. Това показват резултатите от национално емпирично изследване, направено от високоавторитетната маркетингова агенция „Синовейт” /Synovate/ през юни т.г. и огласени в София на форума «Брандинг и лидерство в банковия сектор». Под името «Финансов омнибус» то е имало за основна цел да проучи ползването и познаваемостта на банките в България. В изследването е представено цялото население на страната на възраст между 15 и 64 години, разделено по региони, големина на населеното място, пол и възраст. Неговото значение се подсилва от факта, че е извършено под формата на лични интервюта в домовете на анкетираните.След Банка ДСК в сегментите спонтанна и предизвикана познаваемост се нарежда, но с доста чувствителна разлика, Обединена Българска банка /ОББ/. Челната петорка допълват Пощенска банка, Райфайзен и Булбанк. Впрочем тези пет банки са запазили своите позиции от миналата година.
Банка ДСК е „номер едно” в проучването на „Синовейт”и по ползваемост на услуги от банка. Една четвърт /26 %/ от интервюираните са ползвали през последните 12 месеца услугите на най-голямата българска банка. Два пъти по-малко /13%/ са клиентите на ОББ. Заслужава допълнителен анализ фактът, че 36% от хората у нас не са ползвали услугите на нито една банка и този процент е непроменен от 2005 г. Средно един клиент прибягва до услугите на 1,5 банки.
43% от интервюираните мислят, че някои банки са по-добри от другите и е важно да ползват именно тях. Този извод налага веднага и голямото значение от рекламата на марката /брандирането/ на всяка една банка. 28 % от интервюираните си спомниха лесно рекламирането на Банка ДСК. То бе спонтанно споменато от почти половината /47%/ анкетирани срещу 26% за следващата ни ОББ. Още по-висок е показателят за рекламата на Банка ДСК при предизвиканата познавамеост – 59%. Около една трета от участниците в изследването на „Синовейт” са си спомнили рекламите за Българска пощенска банка, ОББ и Райфайзен банк. Важен извод от него е, че всички банки в България наблягат повече на рекламата на конкретни свои продукти и услуги, а не на своята марка. Това не е правилна тенденция.
Най-важните критерии за хората, които ги карат да предпочетат една банка пред друга са: доверие и сигурност, лесно опериране /работа/ с банката, финансова стабилност, бърза реакция на банката, много натрупан опит в банкирането, гъвкавост към нуждите на клиентите и др.
„Синовейт” е маркетингова агенция, част от Aegis Group PLC, която провежда проучвания на потребителските нагласи и подпомага вземането на конкурентни маркетингови решения. „Синовейт” има над 5 500 служители в 108 градове на 51 държави.
Източник: Агенция "Фокус"
Коментари:
(Екипът на Bank.bg си запазва правото да премахва коментари с нецензурно съдържание както и такива, които не са написани на кирилица)
Други новини
- БАКБ предлага първия револвиращ потребителски кредит в страната
- Unicredit: Лошите заеми ще се свият до 12.2% догодина
- Седемте неща, които така и не се промениха след КТБ
- КТБ я няма, моделът е жив
- Какви са задачите пред следващия управител на БНБ
- ЕЦБ отпусна още помощ за гръцките банки
- Пророк и Порок
- Дни на подлост
- Капиталов контрол в Гърция? Защо не...
- България се ангажира да извърши стрес-тест на цялата банкова система
- Четирима Искров не чакат
- "Фич" потвърди кредитния рейтинг на България
- ЕС със спешен план срещу банкова паника в Гърция
- Делото срещу отнемането на лиценза на КТБ е отложено за февруари
- ТБ "Виктория" разполага с ликвидност да отвори в петък
- Цветан Василев пред "Ханделсблат": Политици и ключови фигури от прокуратурата доведоха КТБ до крах в услуга на частни интереси
- Търговска банка "Виктория" отвори врати без паника и опашки
- Депутатите одобриха заема за 1.5 млрд. евро
- Над 68 хиляди вложители си потърсиха парите от КТБ
- Пострадалите от фалита на КТБ учредяват сдружение
- ВАС даде ход на делото за КТБ