Шефовете на закъсали американски банки са летели с пари на данъкоплатците
Топ мениджмънтът на американски финансови корпорации, които получиха милиардна помощ от правителството, за да избегнат фалити, са използвали корпоративните си самолети за лични нужди, писа „Уолстрийт джърнъл“, позовавайки се на данните на Федералното авиационно подразделение на САЩ. Изданието е анализирало плановете на полетите от октомври миналата година до средата на март 2009 г. Сред компаниите, чиито директори са летели в посока екзотични курорти са Bank of America (която получи по програмата TARP $45 млрд.), Morgan Stanley ($10 млрд.; погаси дълга си на 17 юни), Citigroup ($45 млрд.) и регионалните финансови групи Regions Financial ($3.5 млрд.), Synovus Financial ($968 млн.), PNC Financial Services ($1.7 млрд.) и Marshall & Ilsley ($7.7 млрд.).
Записите на полетите показват много случаи, когато самолетите на банките, получили федерални пари, са летели до дестинации, близо до курорти или ваканционни селища в Европа, Мексико, Карибите, Южна Флорида и Аспен, според вестника. „Ние изпълняваме нова политика през 2009 г., според която използването на самолетите за лични нужди няма да бъде позволено“, казва говорителят на Bank of America пред вестника, но отрича да коментира специфичните курсове. В някои случаи е ясно, че изпълнителните директори на банките са пътували по лични причини; при други полетите са били през уикенда или празниците, като пътниците и целите на пътуването не са могли да бъдат установени, добавя изданието. Говорителят на Morgan Stanley е отказал коментар на вестника за отделните полети, но е казал, че политиката на компанията е да се позволява на главният изпълнителен директор Джон Мак да използва за лични нужди самолета на компанията, като разходите са записани и могат да се видят. Говорителят на Regions също е отказал коментар по въпроса за пътуванията или размера на разходите, но е казал, че всички пътувания на самолета на компанията, независимо дали са били за лични нужди или по работа, са били в рамките на политиката на компанията.
Корпоративната авиация не за първи път предизвиква вълна от недоволство. През ноември миналата година шефовете на американските автомобилни корпорации - GM, Chrysler и Ford – пристигнаха във Вашингтон да искат спешна помощ за $25 млрд. от правителството на частни реактивни самолети, за което бяха подложени на унищожителни критики от медиите и обществото. В началото на тази година президентът Обама разкритикува плановете на Citigroup за покупка на нови самолети, заради което корпорацията отмени поръчката.
Източник: Insurance.bg
Коментари:
- БАКБ предлага първия револвиращ потребителски кредит в страната
- Unicredit: Лошите заеми ще се свият до 12.2% догодина
- Седемте неща, които така и не се промениха след КТБ
- КТБ я няма, моделът е жив
- Какви са задачите пред следващия управител на БНБ
- ЕЦБ отпусна още помощ за гръцките банки
- Пророк и Порок
- Дни на подлост
- Капиталов контрол в Гърция? Защо не...
- България се ангажира да извърши стрес-тест на цялата банкова система
- Четирима Искров не чакат
- "Фич" потвърди кредитния рейтинг на България
- ЕС със спешен план срещу банкова паника в Гърция
- Делото срещу отнемането на лиценза на КТБ е отложено за февруари
- ТБ "Виктория" разполага с ликвидност да отвори в петък
- Цветан Василев пред "Ханделсблат": Политици и ключови фигури от прокуратурата доведоха КТБ до крах в услуга на частни интереси
- Търговска банка "Виктория" отвори врати без паника и опашки
- Депутатите одобриха заема за 1.5 млрд. евро
- Над 68 хиляди вложители си потърсиха парите от КТБ
- Пострадалите от фалита на КТБ учредяват сдружение
- ВАС даде ход на делото за КТБ